2010-12-15

Netflow dekódolás Wiresharkban

Ki gondolta volna, hogy a Wiresharkban remek Netflow támogatás van? Egy pár napja szaladtam bele egy kis hülyeségbe és jól jött volna a ManageEngine Netflow Analyzert futtató szerverünkön egy másik Netflow szabványt értő program. Hát persze, hogy a Wiresharkhoz nyúltam először, és persze, hogy nem olvastam el előtte semmit, készítettem egy pár perces capture-t a vizsgálandó router forrás IP-jéről érkező csomagokról, utána meg lestem, hogy miért csak layer4-ig tudja dekódolni a Wireshark, micsoda disznóság már, hogy épp az engem érdeklő Netflow adatokat csak úgy, kódolatlanul jeleníti meg? Lehetséges, hogy nem ismeri a Netflow-t? Neeem, ilyesmit lazán tudnia kellene. Már néztem is a Help > Supported Protocols-ban, hm... nincs Netflow, nincs Nflow, bezzeg sFlow az van, de végül megtaláltam, CFLOW a protokoll dekóder neve (Cisco NetFlow/IPFIX).

Innen már csak egy lépés beállítani a megfelelő UDP portra: Analyze > Decode as... > Decode UDP source X port(s) as > CFLOW. Annyi csavar van még a dologban, hogy Netflow v9 esetén már template alapú a dekódolás, nálunk pedig történetesen épp a v9 van használatban, így nem feltétlenül elegendő csupán egy-két UDP datagram, érdmes kicsit tovább várni, amíg megjön a Netflow template-ünk is a forrástól. Ha már megjött a template, a Wireshark ügyesen kibontja a datagramokat, és böngészgethetünk is a router által küldött forgalmi adatokban kedvünkre.



Szűrés is állítható bármelyik Netflow mezőre, nálam például a "cflow.direction" volt az érdekes (0=ingress, 1=egress), van ugyanis egy szolgáltatói routerünk, amelyik egyszerűen nem hajlandó egyik interfészéről sem OUT adatokat szolgáltatni Netflow-n keresztül, következetesen csak IN adatokról küld információt bármiféle beállítás, rábeszélés, rugdosás ellenére, de erről majd később, ha már lezárult az ügy, jelenleg még mindig vizsgálják a szolgáltatónál a hiba okát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése