2011-11-11

Egy kis érdekesség az SFP kompatibilitásról

Ma egy régóta porosodó 3Com 5500EI (3CR17161-91) access switchen frissítettem szoftvert, a legutolsó kiadott szoftververzió ehhez a hardverhez 2010 júniusban jött ki (3Com OS v.3.3.2ep10), már a HP-től. A szoftverezés után még gyorsan leellenőriztem, hogy az SFP bővítőhelyek mindegyike működik-e, egy 1000BaseT modult bedugtam az első SFP slotba, majd kötöttem egy csinos hurkot az SFP modulos port és a sima port1 között, hogy lássam, feljön-e a LED zöldben, illetve ezt a műveletet a másik három SFP helyen is megismételtem. Aztán csak úgy poénból bedugtam egy Cisco SFP modult a switchbe (GLC-SX-MM), amire egyből jött egy ilyen üzenet a konzolon:

<5500-EI>
%Nov 11 17:39:55:667 2011 5500-EI L2INF/5/PORT PHY TYPE CHANGE:- 1 -
 GigabitEthernet1/0/25 is 1000_BASE_SX_SFP


Nézek, mint a luki nyúl, nem éppen erre számítottam. Ilyen eddig szerintem nem volt, meg úgy általában a nagy gyártók ügyelnek arra, hogy az SFP moduljaik ID-jai különbözzenek annyira, hogy ne legyenek egymással kompatibilisek, szóval alig akartam hinni a szememnek. Nosza, gyorsan bepattintottam egy másik SFP slotba egy standard 3Com SX modult (3CSFP91), elővettem egy LC-LC kábelt, összekötöttem, és mindkét port feljött, sőt forgalom is volt rajta, olyannyira, hogy az STP el is vágta a hurkot, szóval biztosan működik:

<5500-EI>display stp brief
 MSTID     Port                   Role  STP State    Protection
   0     GigabitEthernet1/0/25    DESI  FORWARDING     NONE 
   0     GigabitEthernet1/0/26    BACK  DISCARDING     NONE 

 (*) means port in aggregation group

<5500-EI>


Besza-behu, vérszemet kaptam, elkezdtem túrni egyéb SFP modulok után, találtam Nortel SX modult (AA1419013), működik ez is. Avago SX HFBR-5710LP: megy, a D-Link DEM-311GT v.E1 szintén működik. Többféle SX modul nem volt a kezem ügyében, de akadt még két HP J4859B is, ezek LX-esek, és ezek is mennek. Létezik, hogy a HP kiszedte a korlátozást a megörökölt 3Com cuccokból esetleg azért, hogy a saját moduljait szállíthassa a legacy rendszerekhez? Érdekes. Emlékeim szerint, amikor először csináltam ilyen különböző gyártós modulcsereberét, az nem volt valami nagy sikertörténet. Annyira mélyen azért sosem merültem el ezekben a Layer 1 kompatibilitási dolgokban, hogy tudjam, melyik gyártótól érdemes modulokat venni, azonos optikai szabványon belül (pl. SX vagy LX) melyik beszállítót érdemes választani, nagyjából mindig mindenhez az eredeti gyártó hivatalos moduljait használtam. No, mindegy, így poszt vége felé már elfogyott a lendület. Annyira már lehet, hogy nem is érdekes :)

Update (2011-11-15): kipróbáltam 3Com 4500-ason és 5500G-n régebbi szoftverekkel is, a jelek szerint 3Com utolsó szériái mindenevők, legalábbis a switchek azok. Jó tudni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése