2011-06-30

Nortel bemelegítés

Mostanában barátkozgatunk, én meg a kikukázott Nortelek. Azért nem egy felhőtlen kapcsolat ez, már az elején sem volt minden rendben. Életem első Nortel eszköze egy viszonylag friss, jelenleg ugye már Avaya márkanév alatt futó Nortel 5510-24T volt kb. két hete, előtte soha semmilyen Nortel kütyüt nem piszkáltam, leszámítva egy Nortel 1010-es VPN routert, ami ugyan nem a cégé volt, de zörgött a ventillátora, ezért belenéztem, és kiderült, hogy egy Celeron 300-as van benne (persze, hogy mások is észrevették már ezt: van, aki Slackware-t futtat rajta). De vissza a tárgyhoz, szóval az első Nortel switchem marhára nem akart konzolon életjelet adni, próbálgathattam én sebességet állítgatni vagy bármi mást, nem sok visszajelzést adott. Persze ilyenkor elkezd guglizni az ember, de mindenütt csak annyit írtak, hogy 9600/8/N/1, szóval mennie kellett volna. A kábelemben is biztos voltam, de azért kipróbáltam egy Cisco AP-n, az természetesen azonnal működött a Minicomban. Az 5510-es sem úgy nézett ki, mint amit ütöttek-vertek volna mindenféle kiégett adminok, szóval gyanús volt, hogy valami disznóság van a konzolkábel körül, lehetséges, hogy annyira különc a Nortel, hogy más lábkiosztást használjon?

Van a fiókomban egy-két apróság, épp az ilyen estekre, többek közt olyan RJ45-DB9 átalakító is, ami nem megy a "rendes" eszközökkel, na majd most bizonyíthat, gondoltam. Így is lett, ez az Avocent Cyclades out-of-band konzol appliance-hez való RJ45-DB9 átalakító mindent megoldott a Nortel 5510-zel kapcsolatban, és még csak forrasztani sem kellett.

A Cisco, HP, 3Com, Huawei, Fortigate stb. eszközökhöz való DB9 átalakító így néz ki (3-4. oszlop, további részletek a cisco.com-on):

Console Port (DTE) RJ-45-to-RJ-45 Rollover Cable RJ-45-to-DB-9 Terminal Adapter Console Device
Signal RJ-45 Pin RJ-45 Pin DB-9 Pin Signal
RTS 1 8 8 CTS
DTR 2 7 6 DSR
TxD 3 6 2 RxD
GND 4 5 5 GND
GND 5 4 5 GND
RxD 6 3 3 TxD
DSR 7 2 4 DTR
CTS 8 1 7 RTS

A működő RJ45-DB9 átalakító (Cyclades) lábkiosztásáról némi multiméteres bohóckodás után következőt derítettem ki:

RJ-45 PIN DB-9 female
8 4
7 4
6 3
5 7
4 5
3 2
2 1, 6
1 8

Igazából csak az RJ45 3, 4, 6-os (DB9 2, 5, 3) lábakra van szükség, és ha összevetjük a legfelső táblázattal, akkor láthatjuk, hogy a Cisco eszközökön is ugyanezek a lábak vannak használatban, csak épp a TXD helyett RXD, illetve RXD helyett TXD van rákötve, a Nortel Install Guide szerint ugyanis a Nortel eszközökön a konzol port kivezetések a következők szerint alakulnak:

PIN # Signal
1 Not used
2 TXD
3 RXD
4 Not used
5 GND
6 Not used
7 Not used
8 Not used
9 Not used

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése